Tieto
všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „VOP“) sa vzťahujú na predaj a postup pri predaji vstupeniek a
ich reklamáciu v súvislosti s podujatím organizovaným obchodnou
spoločnosťou KULTURISE s. r. o., so sídlom Vajnorská 80/1172 831 03 Bratislava, IČO:45519722, zapísaná v Obchodnom registri
Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 44114/B
(ďalej aj ako „KULTURISE“ alebo „organizátor“) a sú
neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi KULTURISE, prípadne v mene KULTURISE
konajúcou inou osobou (ďalej aj ako „predávajúci“),
v právnom postavení predávajúceho a fyzickou a/alebo právnickou osobou v
právnom postavení kupujúceho, ktorej predmetom bude predaj vstupenky na
podujatie predávajúcim za kúpnu cenu kupujúcemu.
Ďalšie kontaktné údaje
organizátora dôležité pre kontakt s kupujúcim sú:
E-mail: info@uprisingtickets.sk
Podujatia
Hlavným podujatím
je spoločenská akcia
kultúrneho charakteru:
Uprising Festival v Bratislave
, ktorej jednotlivé akcie (ak napr. koncerty,
vystúpenia, prednášky, športové činnostiatď.) prestavujú služby súvisiace s činnosťami v
rámci voľného času, ktoré sa organizátor zaväzuje poskytnúť
majiteľovi vstupenky v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote.
Vstupenka
Vstupenka
na podujatie je ceninou s
konkrétnymi povinnými náležitosťami ako sú miesto a časkonania podujatia, čiarový kód
alebo QR kód, ktorá umožňuje jej držiteľovi vstup na podujatie, na
ktoré bola zakúpená.
Kupujúci a majiteľ vstupenky
Kupujúci je
fyzická alebo právnická osoba, ktorá má záujem o zakúpenie vstupeniek na
podujatie a prostredníctvom e-shopu organizátora odoslala on-line objednávku
vstupeniek.
Majiteľ
vstupenky je fyzická osoba, ktorá sa vo vzťahu k organizátorovi preukáže
zakúpenou vstupenkou na účely oprávnenej účasti na podujatí, za
predpokladu predchádzajúceho uzatvorenia kúpnej zmluvy s predávajúcim a
zaplatenia kúpnej ceny za vstupenku riadne a včas.
Ak je
kupujúcim fyzická osoba, je považovaná za spotrebiteľa a na daný právny
vzťah (kúpnu zmluvu) sa aplikujú okrem ustanovení týchto VOP aj príslušné
ustanovenia zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na
diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho
a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
(ďalej aj ako
„zákon o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na
diaľku“),
zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona
Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších
predpisov (ďalej aj ako „ zákon o ochrane
spotrebiteľa“) a
zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších
predpisov. Ak je kupujúcim právnická
osoba, na daný právny vzťah (kúpnu zmluvu) sa aplikujú okrem ustanovení
týchto VOP
aj príslušné ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení
neskorších predpisov.
Zakúpené
vstupenky nie je možné vrátiť organizátorovi ani ich vymeniť za iné
vstupenky, ani žiadať od organizátora za zakúpené vstupenky akúkoľvek
inú náhradu alebo zľavu, nie je možné ponúkať ich komerčne na
ďalší predaj alebo svojvoľne vytlačiť ich duplikáty. V
prípade straty, poškodenia alebo krádeže vstupenky organizátor nie je povinný
kupujúcemu vystaviť náhradnú vstupenku.
Zakúpený tovar je možné vrátiť do 14 kalendárnych dní bez udania dôvodu
Pri vstupe
na podujatie sa každá vstupenka predkladá organizátorovi na kontrolu a
organizátorom deaktivuje; vstupenku nebude možné následne opätovne použiť
na vstup na podujatie. Organizátor umožní vstup na podujatie len na základe tej
vstupenky, ktorá bude príslušným dekódovacím zariadením dekódovaná ako prvá v
poradí a tak opakovane predložená vstupenka alebo kópia vstupenky nebude
oprávňovať osobu, ktorá ju predloží, na vstup na podujatie.
Sfalšovaná
vstupenka, duplicitná vstupenka, vstupenka bez QR kódu alebo čiarového
kódu alebo inak poškodená vstupenka je neplatná a jej držiteľovi nebude po
predložení takejto vstupenky umožnený organizátorom vstup na podujatie. Každý
majiteľ vstupenky je preto povinný vstupenku chrániť pred jej
poškodením, znehodnotením, stratou alebo sfalšovaním.
(Pozn.: QR kód je dvojrozmerný kód skladajúci sa
bielych a čiernych štvorcových modulov zložených do štvorcovej matice
obsahujúci v sebe zakódovanú informáciu o vstupenke, ktorý je určený na
rýchle dekódovanie pomocou na to určeného zariadenia. Po prvom overení
platnosti vstupenky pomocou QR dekódovacieho zariadenia sa kód znefunkční
a jeho ďalšie použitie na účely vstupu na podujatie nie je možné.
Čiarový kód je strojom čitateľné
jedinečné označenie vstupenky skladajúce sa z hrubých a tenkých
čiar oddelených medzerami. Po prvom overení platnosti vstupenky pomocou
dekódovacieho zariadenia čiarového kódu sa kód znefunkční a jeho
ďalšie použitie na účely vstupu na podujatie nie je možné.)
Nákup, predaj vstupeniek
Vstupenky
na podujatie je možné kúpiť on-line, prostredníctvom e-shopu
prevádzkovaného organizátorom na internetovej stránke
www.uprisingtickets.sk
.
Organizátor
je povinný akceptovať objednávku vstupenky výlučne v prípade, ak
objednávka obsahuje všetky organizátorom požadované údaje, najmä údaje o
kupujúcom, predmete kúpy, kúpnej cene, spôsobe zaplatenia kúpnej ceny a údajov
potrebných pre doručenie vstupenky.
Kupujúci
odoslaním objednávky on-line potvrdzuje pravdivosť, správnosť a úplnosť
tam uvádzaných údajov, akceptáciu kúpnej ceny objednaných vstupeniek ako aj
všetkých ďalších podmienok kúpy z objednávky vyplývajúcich a/alebo s
objednávkou súvisiacich, najmä súhlas s týmito všeobecnými obchodnými
podmienkami organizátora (vrátane súhlasu so spracovaním svojich osobných
údajov).
Odoslaním objednávky sa objednávka stáva pre
kupujúceho záväznou a je považovaná za návrh na uzavretie zmluvy v zmysle ust.
§ 43a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších
predpisov
(ďalej aj ako „OZ“)
s možnosťou odvolania tohto návrhu
alebo jeho zrušenia len spôsobom uvedeným v tomto ustanovení OZ
. Jej
akceptáciou organizátorom dôjde k prijatiu návrhuzmluvy a tým k uzatvoreniu kúpnej zmluvy (na diaľku) medzi
organizátorom ako predávajúcim
a v
objednávke bližšie identifikovanou osobou (fyzickou, právnickou) ako kupujúcim
a je tak záväzná aj pre organizátora.
Po
akceptácii objednávky organizátorom nie je možné túto objednávku kupujúcim
následne stornovať, meniť počet a/alebo kategóriu objednaných
vstupeniek a/alebo termín podujatia.
Od kúpnej zmluvy nie je možné kupujúcim ako
spotrebiteľom odstúpiť v zmysle ust. § 7 ods. 6 písm. k) zákona
č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
(ďalej
aj ako
„zákon o ochrane
spotrebiteľa“
), nakoľko predmetom tejto kúpnej zmluvy je
poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného
času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto
služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote.
Kúpna cena
vstupeniek je uvedená na internetovej stránke organizátora uvedenej vyššie, a
to vrátane údajov o dani z pridanej hodnoty.
Kúpna cena
vstupeniek je konečná a zahŕňa aj príslušnú výšku dane z
pridanej hodnoty v súlade s právnymi predpismi.
Úhrada kúpnej ceny vstupeniek kupujúcim je možná
jedným z nasledujúcich spôsobov:
-
bezhotovostným prevodom cez systém GoPay,
-
bezhotovostným prevodom prostredníctvom
internetbankingu vybraných bánk podľa aktuálnej ponuky,
-
v hotovosti na dobierku pri doručení vstupeniek.
Náklady na použitie
komunikačných a platobných prostriedkov na diaľku znáša každá zo
zmluvných strán na svoju ťarchu.
Organizátor doručuje objednanú
vstupenku kupujúcemu v termíne dodania uvedenom na svojej internetovej stránke,
inak
-
najneskôr do jedného dňa od potvrdenia objednávky
organizátorom, ak sa vstupenka doručuje podľa požiadavky kupujúceho
prostredníctvom e-mailu ako tzv. HOMEticket, na e-mailovú adresu kupujúceho
uvedenú v odoslanej objednávke, alebo
-
do 17 dní potvrdenia objednávky, inak podľa
kapacitných možností organizátora, ak ide o štandardnú papierovú vstupenku, doručením
prostredníctvom poštového podniku alebo kuriérskou službou na adresu kupujúceho
uvedenú v odoslanej objednávke.
Pri
doručovaní vstupeniek poštou alebo kuriérskou službou je ku kúpnej cene
vstupeniek pripočítaný poplatok za poštovú prepravu vo výške stanovenej
predávajúcim, a to podľa spôsobu doručenia vstupenky zvoleného
kupujúcim pri vyplnení objednávky.
Bezprostredne
po doručení vstupenky je kupujúci povinný skontrolovať si
správnosť údajov vstupenky a jej nezávadnosť, neskoršie reklamácie z
tohto dôvodu nebudú organizátorom uznané.
Ak kupujúci
požaduje okrem vstupenky aj vyhotovenie iného potvrdenia o kúpe vstupenky, je
povinný požiadať organizátora o vyhotovenie takéhoto potvrdenia
bezodkladne po odoslaní objednávky vstupenky, najneskôr však do sedem (7) dní
od doručenia mu vstupenky.
Práva a
povinnosti majiteľa vstupenky
Majiteľ
vstupenky je oprávnený použiť vstupenku na jednorázový vstup na podujatie,
na ktoré bola zakúpená, t. j. je oprávnený použiť vstupenku len k
účelu, na ktorý je určená. Predložením vstupenky pri vstupe na
podujatie majiteľ vstupenky prejavuje svoj súhlas s pokynmi organizátora
na mieste podujatia a podmienkami, ktoré sa na tieto pokyny viažu a/alebo s
nimi súvisia.
K
obmedzeniu alebo zrušeniu služieb poskytovaných na podujatí a/alebo v
súvislosti s podujatím môže dôjsť v dôsledku nepriaznivej poveternostnej
situácie, zdravotného stavu účinkujúcich, technických problémov
organizátora a jeho dodávateľov, bezpečnostných rizík ohrozujúcich
návštevníkov podujatia a pod.
Majiteľ
vstupenky je povinný na vyzvanie organizátora resp. ním poverených osôb
predložiť platný preukaz totožnosti a vstupenku na podujatie.
Majiteľ
vstupenky je povinný informovať sa o podujatí, jeho prípadných zmenách a
zrušení minimálne na internetovej stránke organizátora prípadne sledovaním
diania prostredníctvom verejnoprávnych médií a riadiť sa na podujatí
všetkými organizačnými a bezpečnostnými pokynmi organizátora
podujatia a dodržiavať všetky právne predpisy. V prípade porušenia
organizačných a bezpečnostných pokynov organizátora majiteľom
vstupenky, ako aj v prípade porušenia právnych predpisov majiteľom
vstupenky si organizátor vyhradzuje právo vykázať majiteľa vstupenky
bez nároku na akékoľvek protiplnenia z miesta konania podujatia prípadne
obmedziť jeho pohyb na mieste podujatia. Nárok organizátora na náhradu
škody voči majiteľovi vstupenky tým nie je dotknutý.
Majiteľ
vstupenky dáva uzatvorením kúpnej zmluvy organizátorovi ako aj akýmkoľvek
tretím osobám, bez nároku na akékoľvek protiplnenie, súhlas na zhotovenie,
zverejnenie a rozširovanie akejkoľvek formy záznamu (podobizne, obrazovej
snímky, obrazového a zvukového záznamu) zhotovenej na podujatí alebo v
súvislosti s ním, na umelecké účely, reklamné účely organizátora
alebo partnerov podujatia a pre tlačové, rozhlasové a televízne
spravodajstvo.
Práva a
povinnosti organizátora
Organizátor
si vyhradzuje právo zmeniť rozsah podujatia ako aj zrušiť podujatie
bez akéhokoľvek nároku majiteľov vstupeniek/kupujúcich voči
organizátorovi na zľavu alebo na vrátenie kúpnej ceny vstupenky alebo
náhradu akýchkoľvek výdavkov spojených s ich účasťou na podujatí
(ako napr. ubytovanie, cestovné, strava a pod.), resp. nároku na náhradu škody
vzniknutej z tohto dôvodu majiteľom vstupeniek/kupujúcim, a to najmä v
prípade nepriaznivého počasia a/alebo hrozby teroristického útoku,
nariadenia príslušných orgánov verejnej moci, resp. existencie iného rizika
ohrozenia zdravia, životov alebo rozsiahlych materiálnych škôd na majetku
tretích osôb.
Organizátor
zverejní informáciu o zrušení podujatia alebo zmene rozsahu podujatia
bezodkladne po tom, ako nastane skutočnosť a/alebo okolnosť,
ktorá je dôvodom zrušenia podujatia.
Organizátor
nezodpovedá kupujúcim/majiteľom vstupeniek za škody spôsobené v dôsledku
alebo v súvislosti s omeškaním podujatia, zrušením (nekonaním sa) podujatia z
dôvodov uvedených vyššie alebo inými zmenami týkajúcimi sa podujatia.
Organizátor
nezodpovedá kupujúcim za nesprávne vytlačenie vstupeniek kupujúcimi, za
nedoručenie vstupeniek prostredníctvom poštového podniku a/alebo
kuriérskej služby v dôsledku zadania do objednávky nesprávnych a/alebo
neúplných údajov potrebných pre doručenie zásielky, v dôsledku pochybenia
poštovného podniku a/alebo kuriérskej služby alebo v dôsledku skutočnosti,
že adresát je neznámy, resp. že sa nezdržuje na adrese doručenia v
čase doručenia.
Reklamácie,
sťažnosti a podnety kupujúcich
V
súvislosti s reklamáciami sú kupujúci/majitelia vstupeniek povinní
postupovať v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku,
zákona o ochrane spotrebiteľa, prípadne iných relevantných právnych
predpisov, najmä OZ a OBCHZ.
V prípade sťažností a podnetov je možné kontaktovať organizátora e-mailom na e-mailovú adresu: info@uprisingtickets.sk alebo písomne na adresu: KULTURISE s.r.o., Vajnorská 80/1172, Bratislava 831 03
Poučenie
o zodpovednosti predávajúceho za vady
Predávajúci zodpovedá za vady v zmysle príslušných
právnych predpisov, najmä OZ, OBCHZ.
Ochrana osobných údajov
Kupujúci
odoslaním objednávky vstupeniek on-line prostredníctvom e-shopu organizátora
vyjadruje v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 122/2013 Z. z. o
ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
neskorších predpisov (ďalej aj ako
„zákon
o ochrane osobných
údajov“) svoj
súhlas so spracúvaním osobných údajov uvedených v objednávke organizátoroviprípadne ním poverenou treťou
osobou na účely vybavenia objednávky a splnenia povinností organizátora
ako predávajúceho z kúpnej zmluvy a ďalšej komunikácie s kupujúcim, a to na
dobu určitú, do splnenia účelu spracúvania osobných údajov
kupujúceho. Organizátor po splnení účelu spracúvania osobných údajov
kupujúceho zabezpečí bezodkladnú likvidáciu osobných údajov kupujúceho.
Súhlas so spracúvaním osobných údajov môže kupujúci odvolať
kedykoľvek písomnou formou na adrese sídla organizátora.
Informácia o možnosti a podmienkach riešenia sporu
prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov
V prípade, že kupujúci - spotrebiteľ nebol spokojný s vybavením reklamácie organizátorom alebo keď sa kupujúci – spotrebiteľ obrátil na organizátora so žiadosťou o nápravu a nebol spokojný so spôsobom, ktorým organizátor vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že organizátor porušil jeho práva, má kupujúci – spotrebiteľ právo obrátiť sa na organizátora so žiadosťou o nápravu. Ak organizátor na takúto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci – spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27, resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk ). Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Záverečné
ustanovenia
Organizátor
je oprávnený meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné
podmienky. Organizátor je povinný zmenené všeobecné obchodné podmienky
zverejniť vždy na svojej internetovej stránke www.uprisingtickets.sk
najneskôr ku dňu
účinnosti ich zmeny.
Na právne
vzťahy súvisiace s predajom vstupeniek na podujatie sa podporne
vzťahujú príslušné právne predpisy, najmä zákon o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku, zákon o ochrane
spotrebiteľ, OZ, OBCHZ.
Tieto VOP nadobúdajú platnosť a
účinnosť dňom 10.11.2019